Paradisfruns Vardag och Fest

torsdag 18 februari 2016

Mandala CAL 2016

Jag älskar Mandalas och jag älskar CALs! Det är så himla kul och spännande att virka dessa mönster. CAL står för Crochet A Long, översatt i det här fallet, "virka vecka efter vecka". Det är ett mönster som pågår ett visst antal veckor och varje vecka kommer mönster på ett antal varv på Mandalan.

Jag hittade den här gruppen på Facebook och denna CAL började redan den 11 januari
Crochet/Hekel Mandala CAL 2016
Du kan även hitta mönstret här på Ravelry.com
Den är redan inne på 6:e veckan så jag har lite catching up to do :) Hur som helst har jag med rasande fart gjort vecka 1 och vecka 2 och håller nu på för fullt med vecka 3.
Så här ser min Mandala ut så här långt.
Efter vecka 1:

Efter vecka 2:

Det finns naturligtvis ett färgval att följa om man vill. Men jag har bestämt mig att Go with the Flow, jag sticker ner handen i garnkorgen och tar ett nystan och så får det bli den färg det blir. Garnet jag använder är Catania och virknål 3.

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar