Paradisfruns Vardag och Fest

lördag 13 februari 2016

Granny Sweet Heart

Imorgon är det Alla hjärtans dag och då passar jag på att virka några nya hjärtan att dekorera med här hemma. Jag har för vana att googla runt och leta efter inspiration och mönster, ibland hittar jag en bild som jag "virkar av" och ibland följer jag nästan ett mönster. Jag ändrar frisk i mönstren så det blir som jag vill ha det. Ibland skriver jag ner dem men inte så ofta. Det händer också att jag följer ett mönster till punkt och pricka vilket jag har gjort på dessa hjärtan. De var så otroligt fina och dessutom roliga att göra. När jag såg mönstret så tänkte jag direkt Mandala.
Nancy Drew Designs som har gjort mönstret har använt vackra och klara färger tycker jag. Här på hennes hemsida finns mönstret på engelska. Jag har en svensk översättning klar men väntar bara på att få godkänt att publicera det.
Granny Sweet Heart

Det blev snabbt några hjärtan gjorda igår kväll. Jag använde garnet Catania och virknål 2.5.






 Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar