Paradisfruns Vardag och Fest

torsdag 8 juni 2017

Tunisisk virkning

Har du testat tunisisk virkning?
Jag har virkat sedan barnsben men har aldrig ens varit i närheten att prova tunisisk virkning, jag har vetat om tekniken men det har liksom inte väckt mitt intresse. Förrän nu!
Jag såg ett helt bedårande mönster på fjädrar och jag ville direkt göra dem. Så... jag tog fram garn och virknål, satte igång att läsa mönstret och jag inser att det inte var "vanlig" virkning. Jag lade undan allt igen och fortsatte med ett annat projekt som jag har i görningen.
Kunde inte släppa tankarna på fjädrarna, jag måste lära mig tunisisk virkning. Googlade och hittade på några videos och satte igång.  Jag har ingen tunisisk virknål så jag knåpade mig fram med en vanlig (jag har beställt virknålarna nu). Det var inte så svårt och snart vågade jag mig på fjädrarna.
Mitt livs första projekt i tunisisk virkning blev en fjäder och mönstret hittar du här https://poppyandbliss.com/2017/05/19/tunisianfeathers/

Tadaaa... 

Ännu ett bra sätt att använda restgarner till. Virkning behöver inte vara en dyr hobby 😉

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar