Paradisfruns Vardag och Fest

lördag 28 maj 2016

Piffade grytunderlägg

Det här med ofärdiga projekt är jag inte så glad i men lik förbaskat riktigt duktig på att samla på hög. Jag har haft flera såna projekt liggande i virkkorgen, men har betat av ett efter ett nu, så skönt. Jag har bestämt mig för att inte påbörja något nytt innan alla ofärdiga är färdiga :)

Nu är även mina grytunderläggsöverdrag (vilken långt ord) klara. Jag har 4 "fula" korkunderlägg som jag för länge sen bestämde för att piffa upp. Ett blev färdigt och resten har legat på vänt. Men nu ni... vips klara :)
Jag gjorde ett runt och 2 fyrkantiga. 
Till det runda använde jag mönstret från Järbo.se
Mitt underlägg är ca 23 cm i diameter så jag gjorde ett par extra varv av varv 10.


Sen gjorde jag 2 fyrkantiga, enligt klassisk mormorrutemönster, jag gjorde 10 varv och sen ett varv med 1 st i varje maska. Efter det ett varv där jag minskade så här: 1 st, 2 st ihop, varvet runt. Sista varvet gjorde jag 2 fm ihop varvet runt.






Eftersom vädret inte är det bästa, men det bästa vädret för att virka så ha en härlig virklördag!
Tjingeling
Paradisfrunn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar