Paradisfruns Vardag och Fest

fredag 29 januari 2016

Norska Lusetröjor

En del saker måste man hålla lite på :) Därför så har jag inte sagt ett knyst om de stickade lusetröjorna som jag lade ner mycket tid på innan jul. Anledningen är enkel, det var nämligen julklappar till min son Calle och hans sambo Lovisa.

I början av oktober tog jag en tripp med bilen till Kilafors och garnbutiken. Inhandlade garn och tillbehör till två lusetröjor.


Väl hemma igen satte jag igång med arbetet. Det är lite trixigt eftersom vi bor grannar och dessa två godingar kan ju dyka upp lite då och då.

Även om jag började i tid så blev det lite ont om tid på slutet innan julafton. Men jag  lyckades bli klar i alla fall.

Jag använde ett mönster som jag gillade som finns HÄR och garnet heter Viking Ullgarn. Calles tröja har mörk bottenfärg och Lovisas har vintervit bottenfärg. Eftersom jag ofta stickar med min stickmaskin så går det fort och det blir väldigt jämnt och fint.
 


 

Blev de glada och kunde de ha tröjorna???
Både ja och nej. Glada blev de förstås, men tyvärr blev Calles tröja för kort i ryggen, eller så har Calle för lång rygg. Hur som helst så blev det lite fixande på hans tröja och förlänga den. Efter det var Calle nöjd.

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar