Paradisfruns Vardag och Fest

fredag 29 januari 2016

Virka en Tilda docka

Jag har sett så fina virkade dockor här ute i cybervärlden, Tilda heter dom. Det finns många olika mönster på olika språk att tillgå. Jag har hittat en bra och trevlig beskrivning på svenska och det finns här hos  Piashobby. Jag har också hittat bra inspiration hos Camillaslivstil. Garnet jag använder år Svarta fårets Tilda och virknål 2,5.

Jag började med min Tildadocka och tänkte att jag under arbetets gång klurar ut detaljer och tillbehör som jag vill ha. Det går tyvärr trögt med min Tilda, ibland tappar jag tempot på att virka. Jag har hållit på i flera veckor och är inte ens klar med kroppen än. Måste ta mig i kragen. Jag är ingen som kan låta projekt ligga ofärdiga och göra annat,inte ofta i alla fall. Då gnager den där känslan att jag måste slutföra hela tiden. Så...nu ska det blir ändring, Tilda ska bli klar. Det är många andra projekt som väntar.
Så här ser det ut hittills


Jag har gjort en liten nyckelringsIor, min svägerska önskade sig just en sån. En kväll i början på veckan så virkade jag ihop just en sån till henne.

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar