Paradisfruns Vardag och Fest

söndag 20 december 2015

Armknitting - sticka med armarna

Armsticka en filt!!! Ja som vanligt blir jag ju nyfiken att prova på när jag ser något nytt. Det här med att använda armarna som stickor är i alla fall nytt för mig. Dessutom fick jag en förfrågan om jag kunde sticka en filt av fleeceplädar. Sagt och gjort, Stephanie köpte fleecefiltar, 10 st om jag minns rätt.
Vi hade bokat in en helg i Ullared i luciahelgen så då tänkte jag att det kunde bli ett bra tillfälle att testa det här och få lite klipphjälp samtidigt. Eftersom fleecefiltarna skulle klippas i remsor.
Calle, Lovisa, Lovisas mamma Mona, Lovisas bror Filip och hans fru Stephanie spenderade helgen i en liten men trevlig stuga på Ullareds Camping och shoppade loss på Gekås i dagarna 3.


En kväll i stugan ägnade vi oss åt filten.

 

 Filten blev väldigt stor men lite kul. Vi klippte ca 7-8 cm remsor och jag lade upp ca 30 maskor. Armstickade ca 11-12 varv. Ägaren av filten, Stephanie blev väldigt nöjd.

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar