Paradisfruns Vardag och Fest

måndag 8 juni 2015

Sophies Universe Cal 2015 översätts till svenska

Jodå alldeles snart kommer mönstret till den fantastiskt fina Sophies Universe Cal 2015 finnas på svenska.
http://www.lookatwhatimade.net/crafts/yarn/crochet/sophies-universe-cal-2015
Om du kan läsa/tyda mönster på engelska, franska m flera språk så är en hel värld av mönster och idéer öppen. Ofta kan man titta på en bild och klura ut mönstret men inte alltid. Men många vill ha mönstren på svenska. Därför så bestämde jag mig för att fråga skaparen Dedri på http://www.lookatwhatimade.net/crafts/yarn/crochet/sophies-universe-cal-2015/ om jag kunde få göra en svensk översättning av Sophies Universe Cal 2015. Jag blev superglad när hon svarade ja. Dessutom så ville hon publicera min översättning med mitt namn som översättare på sin sida.
Nu kan många många fler virka den här tjusiga saken.
Mönstret är gjort i många delar så det är en hel del varv, rutorna och den avslutande bården är ett tillval. Mönstret publicerades varje vecka med en ny del. Kul idé. Lite av en cliffhanger.
Jag har tänkt göra lite detsamma, när en del är klar kommer jag att skicka över den till Dedri och sedan lägga ut den här. Hennes önskan är att göra mönstret i samma stil som hon själv har lagt upp det.

Då kavlar jag upp ärmarna och startar med att översätta del 1, den innehåller 8 varv. 

Tjingeling
Paradisfrun

5 kommentarer:

  1. I certainly agree to some points that you have discussed on this post. I appreciate that you have shared some reliable tips on this review.

    SvaraRadera
  2. Hej Paradisfrun!

    Hur går det med översättningen?
    Min semester närmar sig :)

    Med vänlig hälsning Sussi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag har precis blivit klar med hela mönstret till Sophie's Universe Cal 2015. Det var ett rejält arbete att översätt och jag det har tagit massor med timmar. I inlägget som kommer ikväll finns länkar till hela mönstret översatt. Lycka till och ha en skön semester!
      Mvh
      Anneli

      Radera
    2. Hur får man mönstret på svenska mvh Monica

      Radera
    3. Hej,
      Den svenska översättningen finns här i bloggen. Jag publicerade det 2015-07-09. Lycka till. Mvh Anneli
      http://paradisfrunsblogg.blogspot.se/2015/07/sophies-universe-cal-2015-svensk.html

      Radera