Paradisfruns Vardag och Fest

onsdag 13 maj 2015

Lalylala My Heartie

Jag är helt såld på dessa underbara dockor som kan göras på så många olika sätt. Skaparen är Lydia Tresselt – www.lalylala.com, superduktig tjej. Titta in där vettja. Efter att ha gjort några efter nästan skrivna mönster ( som finns att köpa på raverly.com ) har jag gått utanför ramarna och gjort min egen variant. Grundmönstret har jag nästan följt men resten är frivirkat. Mössan och halsduken har jag gjort efter Bautawitchs mönster på slouchy beanie http://bautawitch.se/2014/09/21/diy-virkad-mossa-med-hang-slouchy-beanie/
Jag räknade förstås om antalet maskor så det skulle passa Heartie. Jag har använt mina favoritgarner Catania och Tilda och virknål 2 till kroppen och 2.5 till detaljerna.

Heartie

Nytt projekt? Självklart, det finns flera på lager. Nu är det långledigt för mig över kristi Himmelsfärdshelgen så det blir mycket tid att virka, jippie...
Först ut blir en student uggla till min dotter som tar studenten. Jag har redan gjort små studentmössor att dekorera borden med, mönstret är mitt eget och finns här på bloggen. Jag har nästan klurat ut hur jag vill ha ugglan så det är dags att sätta igång. Sen har jag flera Mandalas som jag vill göra. Oh... vad virklivet kan vara härligt!

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar