Paradisfruns Vardag och Fest

onsdag 25 november 2020

Farmor igen

 Jag blev farmor igen i januari och det har blivit en del små saker till lillhjärtat Ronja.

När hon fyllde två månader så fick hon den här ursöta kaninen. Mönstret finns här Liten kanin (scrolla ner på sidan så finns mönstret på engelska)

Little Bunny


En Greta Gris blev nästa present. Så söt. Här kommer mönstret som är på engelska Greta Gris

Greta Gris


Så klart världens sötaste tjej ska ha ett par ballerinas. Mönster finns på engelska här Lazy Daisy slippers

Ballerinas

Sommar och sol och värme. Då blev det lite glassar. Det är ett Dropsmönster och heter Summer Treat.

Glass i stora lass


Fem elefanter balanserade... Några färgglada elefanter som passar lagom i en liten hand. Här kommer mönstret Elefanter

Fem elefanter balanserade


På Ronjadagen fick hon en liten giraff. Mönstret finns här Giraff

Liten giraff


Nu i november blev Ronja hela 10 månader och då fick det bli en julig napphållare. Inget speciellt mönster till den, bara på frihand.

Napphållare


Det mesta jag virkar använder jag bomullgarn 8/4 till. Virknål 2,5-3. Restgarner som jag annars inte vet vad jag ska göra med.

Tjingeling

Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar