Paradisfruns Vardag och Fest

onsdag 10 augusti 2016

Stjärnduk

Järbos stjärnduk ligger på gång i mångas virkhänder just nu. Så jag föll för trycket och gjorde en jag också :)
Den var lätt och roligt att göra och kan utökas i det oändliga, om man nu vill ha en sån stor duk, ha ha. Jag gjorde min enligt mönstret med garnet Drops Love You 7 och virknål 2,5. Den mäter ca 36 cm i diameter och den passade perfekt på en bord i min hall.
Om du inte har gjort den än så finns mönstret HÄR


Tjingeling
Paradisfrun

4 kommentarer:

  1. Detta mönster är underbart och jag har själv virkat det. Gillar din färgkombination på denna.

    SvaraRadera
  2. Tack, mönstret är verkligen roligt att virka. Jag har gjort flera stycken och fler lär det bli.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Väldigt vacker! Jag kunde inte få mönstret, det ger ett fel på sidan som har mönstret.

    SvaraRadera