Paradisfruns Vardag och Fest

måndag 20 april 2015

Virkar i solskenet

Äntligen känns det som om våren är här, blåser lite kallt vissa dagar men ändå. Som jag har längtat att kunna sitt ute i solen med en kopp kaffe och min virkning. Inget gott till kaffet, lite tråkigt men men...
Jag slutade röka för drygt en månad sen och det har resulterat i plus på vågen (hade plus redan innan). Nu är det Viktväktarna som gäller en tid framöver. Toppen är faktisk då att ha virkningen till hands.

Jag har inte virkat så mycket de senaste veckorna, det har varit lite annat som stått i fokus. Några alster har det ändå blivit.

Ett sadelskydd till med en uggla på. Jag har utgått från samma mönster som jag nämnt i tidigare inlägg, gjort en mormorsruta med ugglan, sen räknade jag och klurade och virkade in den.
Garnet är Catania och virknål 2,5.

Det har även blivit ett fat med kakor som två små flickor skulle få så de kunde bjuda sin mormor på påskfika. Jag har använt restgarner och mönster är både egna och andras som jag hittat på nätet.

Babyconverse som ska sitta på en liten killes fötter, hoppas hoppas de passar.


Jag såg ju något så bedårande för några dagar sen... LALYLALA... men så fina. Köpte mig snabbt ett par mönster på etsy.com och satte igång, resultatet ser ni här. Det kommer garanterat att bli fler, de var så roliga att göra. Garnet är återigen Catania och virknål 2,5.
Låt mig presentera Bina Bear och Kira Kangaroo.

Det blev visst en del ändå. Nu virkar jag på en Mandaladuk. Bilder kommer senare

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar