Paradisfruns Vardag och Fest

tisdag 24 mars 2015

Virkat sadelskydd är vårens melodi

Jojomen, nu har jag pimpat cykeln. Såg idén i en facebookgrupp jag är med i. Tänkte direkt att med ett snyggt sadelskydd måste det bara bli roligare att cykla. Googlade lite och hittade många olika sadelskydd. Hittade ett mönster som jag gillade, det finns här http://www.skapligtenkelt.se/2013/08/virkat-cykelsadelskydd.html
Jag mätte min sadel och räknade om mönstret lite så det skulle passa bättre. Jag använde garnet Catania som finns att köpa hos Bautawitch.com och virknål 2,5. Jag är superdupernöjd och det var hur kul som helst att göra. Det blir nog några fler för min del. Kanske hamnar det ett och annat på några andra familjecyklar också.

De här härliga färgerna valde jag

 Ser det inte härligt vårigt ut. Jag blir i alla fall väldigt sugen på att ta en cykeltur

Förra veckan tittade jag in på Knittingroom.se och hittade ett alldeles bedårande mönsterhäfte, Candy Magazine nr 21. Inredningsdetaljer till dockskåpet Lundby skala 1:16. Virkade från "pärm till pärm". Nu hoppas jag att jag hittar på en liten tjej/kille som har ett dockskåp som kan få inredas lite.


Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar