Paradisfruns Vardag och Fest

söndag 17 november 2013

Virkat kakbak

Jag har virkvärk i fingrarna för här har energin flödat i helgen. En liten Elsa fyller 2 år nästa vecka och idag blir det kalas. Jag fick en brilliant idé om vad vi skulle ge henne i present. I fredags hastade jag iväg och köpte en liten kaffeservis och till det tänkte jag mig också virkade kakor, 7 sorter för att vara exakt. Det är ju faktiskt så att det ska vara 7 sorters kakor på ett riktigt kaffekalas :)

Det jag inte mindes var att nästan alla mina kakor var slut här hemma. Det blev till att göra en djupdykning i garnkorgen och fram med virknålen. Det blev en del kakor i alla fall som Elsa kommer att kunna servera till sina kaffegäster :)

Macarons och maränger
 
Ballerinakakor och dammsugare

Oreos och chokladbollar

7 sorters kakor



Klar för Elsas kalas
Ikväll ska jag ägna mig åt att sticka på min poncho. Jag har några beställningar på converseskor som jag måste sätta fart med till veckan.

Tjingeling
Paradisfrun
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar