Paradisfruns Vardag och Fest

måndag 4 mars 2013

Virkar blommor

Virklusten är tillbaka! Ibland tappar jag sugen, speciellt när jag inte kan komma på några riktigt bra idéer. Då åker virkningen undan, jag saknar den så klart men kan inte bara virka för virkandets skull. Jag vill helst också komma på mina mönster själv. Det är nästan det som är roligast, att klura ut ett mönster och att det dessutom fungerar och blir bra.

Nu har det i alla fall blivit några alster. Det började med att jag tog fram garn och virknål och virkade enkla blommor, det blev en hel del eftersom det går så fort att virka dem. Sen fick kjag en idé om att göra en vårduk med blommorna på. Sagt och gjort, jag virkade en löpare i vitt garn. Jag använde Järbo garns Nova och virknål nr3. Blommorna har jag sytt fast lite här och där på duken. Resultatet blev jag väldigt nöjd med.


 


Nu när jag kommit igång dök jag rätt ner i nästa projekt, en sommarbukett med blommor i härliga färger. Garnet är detsamma som till duken och virknålen likaså. Till blomstjälkarna har jag använt tunn ståltråd som jag virkade in i själva stjälken.


 




 




Det var det, nästa projekt vet jag inte riktigt än men snart dyker det nog upp något i huvudet som bara måste provas. Tills dess...

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar